V maroškem mestu Larache je zadnja leta svojeg življenja preživel Mohammed Knut Bernström. Njegova zgodba ni edinstvena, je pa dovolj nenavadna, da zmoti običajne predsodke.
Rojen je bil leta 1919 v švedskem mestu Saltsjöbaden in 46 delal na zunanjem ministrstvu švedske vlade, med drugim kot vodja trgovskega oddelka ter kot veleposlanik v Venezueli, Španiji in Maroku. Med kolegi je užival ugled ostroumnega moža in odličnega pogajalca. Zanimanje za jezike in sposobnost sprejemanja vživljanja v druge kulture sta mu bila pri opravljanju tega zahtevnega poklica v veliko pomoč.
Bernström pa je bil tudi neutruden iskalec resnice in odgovorov na globlja, duhovna vprašanja. Nejgova družina so bili luteranci, sam pa se je odločil za katoliško vero, ki jo je imel priložnost izkusiti v svoji domovini. Svoj odnos do Boga je opisal takole,
Imel sem vero v Boga, ki se ji nisem nikdar v življenju odpovedal. … V toku življenja je bila njena moč različna. Včasih sem se bolj posvečal čemu materialnemu … bila je nekje v ozadju, lahko bi rekli, in včasih zelo močan element.
Ko je odšel v Maroko, je nanj naredil močan vtis način, na keterega so Maročani prakticirali svojo religijo in lepota, ki jo je našel v njihovem načinu življenja.
Od vsega začetka sem videl izjemno lepoto zunanje podobe [njihovega prakticiranja vere]: klic k molitvi, tudi sredi noči, resnobnost obreda, ki doseže vrh, ko padejo na obraz in se s čelom dotaknejo tal, kot fizični izraz predanosti Bogu, Gospodarju Sveta; recitacija Korana z modulacijo glasu. In zamislil sem me, morda je to prava religija, trdna in neminljiva, ki jo iščem.
Po večletnem branju in preučevanju Korana in pogovoru z imami je pred pričami izrekel prepričanje, da ni božanstva razen Boga (ar. Allah-a) in da je Mohammed poslan od Boga in tako sprejel islam. Takrat je bil star 67 let in se je bil na lastno željo že upokojil. Njegov naslednji in zadnji veliki projekt je bil preod Korana v švedščino.
Ker varjamem, da je islam religija, ki nam jo je Bog dal, in je najboljša od tistega, kar nam je dal, obstaja razlog, da to razlagamo in branimo. Če je kdo našel resnico, ali kaj kar je dobro, mora to tudi deliti z drugimi.
Viri:
Lindgren T. Narrative Construction of Muslim identity: A single case study. Archive for the Psychology of Religion 26. Brill, 2004.
Mohammed Knut Berström has died
http://medinab.blogspot.co.uk/2009/10/mohammed-knut-berstrom-has-died.html
Oddajte komentar